Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

ΥΓΕΙΑ

ΥΓΕΙΑ:ΣΥΛΛΟΓΗ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΘΑΥΜΑΤΩΝ 5-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013

9-3-5. Όταν ένας αδελφός συμπεριφέρεται παρανοϊκά, εσύ μπορείς να τον θεραπεύσεις μόνο με το να αντιληφθείς την νοητική του υγεία. Αν αντιλαμβάνεσαι τα σφάλματά του και τα δέχεσαι, δέχεσαι και τα δικά σου. Αν θέλεις να δώσεις τα δικά σου στο Άγιο Πνεύμα, πρέπει να το κάνεις αυτό και με τα δικά του. Μόνο αν αυτός γίνει ο μόνος τρόπος με το οποίο χειρίζεσαι όλα τα σφάλματα θα μπορείς να καταλάβεις πως ανατρέπονται όλα τα σφάλματα. Τι διαφορά έχει αυτό, από αυτό που σου λέω, ότι αυτό που διδάσκεις αυτό και μαθαίνεις; Ο αδελφός σου έχει τόσο δίκιο όσο κι εσύ, και αν εσύ νομίζεις ότι έχει άδικο καταδικάζεις τον εαυτό σου.

8-7-13. Το αντίθετο της χαράς είναι η θλίψη. Όταν η μάθησή σου προωθεί την θλίψη αντί για την χαρά, τότε δεν μπορεί να ακούσεις τον χαρμόσυνο Διδάσκαλο του Θεού και να μάθεις τα δικά Του μαθήματα. Το να βλέπεις το σώμα ως οτιδήποτε άλλο εκτός από ένα μέσον επικοινωνίας σημαίνει ότι περιορίζεις το νου σου και βλάπτεις τον εαυτό σου. Επομένως η υγεία δεν είναι τίποτα άλλο από ένας ενοποιημένος σκοπός. Αν το σώμα τίθεται κάτω από τον σκοπό του νου, γίνεται ολοκληρωμένο διότι ο σκοπός του νου είναι ένας. Την επίθεση σαν σκοπό του σώματος μπορεί μόνο να την υποθέσει κανείς διότι ξεχωριστά από το νου το σώμα δεν έχει κανέναν απολύτως σκοπό.



8-8-1. Οι διαθέσεις προς το σώμα είναι οι διαθέσεις προς την επίθεση. Οι ορισμοί που δίνει το εγώ σε οτιδήποτε είναι παιδαριώδεις, και βασίζονται πάντα στο τι πιστεύει το ίδιο για το τι είναι το κάθε τι. Αυτό συμβαίνει διότι είναι ανίκανο για αληθινές γενικεύσεις, και εξισώνει ότι βλέπει με την λειτουργία που έχει αποδώσει το ίδιο. Δεν το εξισώνει με αυτό που είναι. Για το εγώ το σώμα είναι κάτι με το οποίο μπορείς να επιτίθεσαι. Εξισώνοντάς σε με το σώμα, σε διδάσκει ότι εσύ θα επιτεθείς με αυτό. Το σώμα, λοιπόν, δεν είναι η πηγή της δικής του υγείας. Η κατάσταση του σώματος βασίζεται αποκλειστικά στην δική σου ερμηνεία για την λειτουργία του. Οι λειτουργίες είναι μέρος της ύπαρξης μιας και ξεκινούν από αυτή, αλλά η σχέση δεν είναι αμφίδρομη. Το όλον προσδιορίζει το επιμέρους, αλλά το επιμέρους δεν προσδιορίζει το όλον. Εν τούτοις, το να γνωρίζεις εν μέρει σημαίνει ότι γνωρίζεις ολοκληρωτικά εξαιτίας της θεμελιώδους διαφοράς ανάμεσα στην γνώση και την αντίληψη. Στην αντίληψη το όλον είναι κατασκευασμένο από κομμάτια που μπορούν να διαχωρίζονται και να συναθροίζονται εκ νέου. Αλλά η γνώση ποτέ δεν αλλάζει, επομένως οι συναθροίσεις της παραμένουν ίδιες. Η ιδέα των εν μέρει – ολοκληρωμένων σχέσεων έχει έννοια μόνο στο επίπεδο της αντίληψης, όπου η αλλαγή είναι δυνατή. Αλλιώς, δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο μέρος και το όλον.

2. Το σώμα υπάρχει σε ένα κόσμο που φαίνεται πως περιέχει δύο φωνές που αντιμάχονται για την κατοχή του. Στην αντίληψη αυτής της συνάθροισης , το σώμα θεωρείται ικανό να εναλλάσσει συμμαχίες από την μία φωνή στην άλλη, αποδίδοντας έτσι νόημα στις ιδέες και της υγείας και της ασθένειας. Το εγώ, όπως πάντα, κάνει μια βασική σύγχυση ανάμεσα στο μέσο και τον σκοπό. Θεωρώντας το σώμα ως σκοπό, το εγώ δεν έχει καμιά αληθινή χρήση γι αυτό διότι το σώμα δεν είναι σκοπός. Πρέπει να έχεις παρατηρήσει ένα έντονο χαρακτηριστικό κάθε σκοπού που το σώμα έχει δεχτεί ως δικό του. Όταν τον πετυχαίνεις, δεν σε ικανοποιεί. Αυτός είναι ο λόγος που το εγώ αναγκάζεται να εναλλάσσεται ακατάπαυστα από τον ένα στόχο στον άλλο, έτσι ώστε να συνεχίζεις να πιστεύεις ότι μπορεί ακόμα να σου προσφέρει κάτι.

8-9-9. Το Άγιο Πνεύμα σε διδάσκει να χρησιμοποιείς το σώμα μόνο για να επικοινωνείς με τους αδελφούς σου, έτσι ώστε να μπορεί να διδάξει το μήνυμά Του μέσα από σένα. Αυτό θα τους θεραπεύσει κι επομένως θα θεραπεύσει κι εσένα. Ό,τι χρησιμοποιείται σε συμφωνία με την λειτουργία του έτσι όπως την θεωρεί το Άγιο Πνεύμα δεν μπορεί να ασθενεί. Ό,τι χρησιμοποιείται με άλλο τρόπο, όμως, ασθενεί. Μην επιτρέπεις στο σώμα να είναι ο καθρέπτης ενός διχασμένου νου. Μην το αφήνεις να γίνει μια εικόνα της δικής σου αντίληψης της μικρότητας . Μην το αφήνεις ν’ αντανακλά την απόφασή σου να επιτίθεσαι. Η υγεία είναι η φυσική κατάσταση των πάντων όταν η ερμηνεία αφήνεται στο Άγιο Πνεύμα, το Οποίο δεν αντιλαμβάνεται επίθεση πουθενά. Η υγεία είναι το αποτέλεσμα της απελευθέρωσης όλων των προσπαθειών να χρησιμοποιείς το σώμα δίχως αγάπη. Η υγεία είναι η αρχή μιας σωστής προοπτικής για την ζωή κάτω από την καθοδήγηση του Ενός Δασκάλου που γνωρίζει τι είναι η ζωή, εφόσον είναι η Φωνή της Ίδιας της Ζωής .

8-9-9. Η ενοποίηση του σκοπού, λοιπόν, είναι ο μόνος τρόπος θεραπείας του Αγίου Πνεύματος. Αυτό συμβαίνει διότι είναι το μόνο επίπεδο στο οποίο η θεραπεία έχει κάποιο νόημα. Ο επαναπροσδιορισμός του νοήματος ενός χαοτικού συστήματος σκέψης είναι ο τρόπος για να το θεραπεύσεις. Το δικό σου έργο είναι μόνο να εκπληρώσεις τις προϋποθέσεις για αυτό το νόημα, εφόσον το ίδιο πηγάζει από τον Θεό. Εν τούτοις, η επιστροφή σου σε αυτό που έχει νόημα είναι βασική στο δικό Του έργο, διότι το νόημα σου είναι μέρος του δικού Του. Η θεραπεία σου, λοιπόν, είναι μέρος της υγείας Του, εφόσον είναι μέρος της Ολότητάς Του. Αυτός δεν μπορεί να την χάσει, αλλά εσύ μπορεί να μην το γνωρίζεις. Εξακολουθεί όμως να είναι η Θέλησή Του για σένα, και η Θέλησή Του πρέπει να υπάρχει για πάντα, και για όλα τα πράγματα.

19-1-3. Το σώμα δεν μπορεί να θεραπεύσει, διότι δεν μπορεί να προκαλέσει καμία αρρώστια στο ίδιο. Δεν χρειάζεται θεραπεία. Η υγεία του ή η ασθένειά του εξαρτώνται απόλυτα από το πως το αντιλαμβάνεται ο νους, και από τον σκοπό για τον οποίο θέλει ο νους να το χρησιμοποιήσει. Είναι προφανές ότι ένα κομμάτι του νου μπορεί να βλέπει τον εαυτό του ως διαχωρισμένο από τον Συμπαντικό Σκοπό. Όταν συμβαίνει αυτό το σώμα γίνεται το όπλο του, που χρησιμοποιείται εναντίον αυτού του Σκοπού, για να αποδείξει το «γεγονός» ότι ο διαχωρισμός έχει συμβεί. Το σώμα γίνεται έτσι το όργανο της ψευδαίσθησης, και ενεργεί ανάλογα• βλέπει κάτι που δεν υπάρχει, ακούει κάτι που η αλήθεια ποτέ δεν είπε και συμπεριφέρεται παράλογα, όντας φυλακισμένο από την παράνοια.

! !!!!24-7-4. Ρώτα τον εαυτό σου αυτό: Μπορείς εσύ να προστατεύσεις το νου; Το σώμα, ναι, λίγο• όχι από τον χρόνο, αλλά προσωρινά. Και ενώ νομίζεις ότι το σώζεις, το πληγώνεις. Για ποιο σκοπό θέλεις να το σώσεις; Γιατί σε αυτήν την επιλογή βρίσκονται και η υγεία του και η βλάβη του. Αν το σώζεις για επίδειξη, σαν ένα δόλωμα για να πιάσεις ένα άλλο ψάρι, για να δώσεις άσυλο στην ιδιαιτερότητά σου με καλύτερο στυλ, ή για να υφάνεις ένα πλαίσιο ωραιότητας γύρω από το μίσος σου, τότε το καταδικάζεις στην παρακμή και στον θάνατο. Και εάν βλέπεις αυτό τον σκοπό στον αδελφό σου, αυτή θα είναι και η δική σου καταδίκη. Καλύτερα ύφανε, λοιπόν, ένα πλαίσιο αγιότητας τριγύρω του, και ίσως η αλήθεια να μπορέσει να λάμψει πάνω του, και να δώσει και σε σένα ασφάλεια από την παρακμή.

27-5- 6. Πιστοποίησε την αθωότητά του και όχι την ενοχή του. Η θεραπεία σου είναι η παρηγοριά του και η υγεία του επειδή αποδεικνύει ότι οι ψευδαισθήσεις δεν είναι αληθινές. Το κίνητρο αυτού του κόσμου δεν είναι η επιθυμία για ζωή αλλά η επιθυμία για θάνατο. Ο μόνος του σκοπός είναι να αποδείξει ότι η ενοχή είναι πραγματική. Καμία εγκόσμια σκέψη ή δράση ή αίσθημα δεν έχει άλλο κίνητρο εκτός από αυτό. Αυτοί είναι οι μάρτυρες που καλούνται να γίνουν πιστευτοί, και να προσδώσουν βεβαιότητα στο σύστημα για το οποίο μιλούν και αντιπροσωπεύουν. Και ο καθένας τους έχει πολλές φωνές, και μιλάει στον αδελφό σου και σε σένα σε διαφορετικές γλώσσες. Αλλά ωστόσο το μήνυμα και για τους δυο είναι το ίδιο. Ο στολισμός του σώματος ζητάει να δείξει πόσο θελκτικοί είναι οι μάρτυρες της ενοχής. Η έγνοια για το σώμα δείχνει πόσο εύθραυστη και τρωτή είναι η ζωή σου• πόσο εύκολα καταστρέφεται αυτό που αγαπάς. Η κατάθλιψη μιλάει για τον θάνατο, και η ματαιοδοξία για τη πραγματική ενασχόληση με το τίποτα.

27-1-10. Σε αυτό τον κενό χώρο, από τον οποίο ο στόχος της αμαρτίας έχει απομακρυνθεί, ο Ουρανός είναι ελεύθερος να επανέλθει στην μνήμη. Εδώ η ειρήνη του μπορεί να έλθει, και η τέλεια θεραπεία να πάρει την θέση του θανάτου. Το σώμα μπορεί να γίνει ένα σημάδι ζωής, μια υπόσχεση λύτρωσης, και μια πνοή αθανασίας για κείνους που αηδίασαν εισπνέοντας την δυσωδία του θανάτου. Ας είναι η θεραπεία ο σκοπός του. Μετά θα αποστέλλει το μήνυμα που έλαβε, και με την υγεία του και την ομορφιά του θα διακηρύσσει την αλήθεια και την αξία που αντιπροσωπεύει. Ας λάβει την δύναμη να αντιπροσωπεύει μιαν ζωή δίχως τέλος, παντοτινά απρόσβλητη. Και προς τον αδελφό σου το μήνυμα ας είναι, «Δες με, αδελφέ, στα χέρια σου ζω.»

27-2-7. Πόσο δίκαια είναι τα θαύματα! Γιατί χορηγούν ένα ισότιμο δώρο πλήρης απαλλαγής από την ενοχή στον αδελφό σου και σε σένα. Η θεραπεία σου τον γλυτώνει από τον πόνο όπως και σένα, και θεραπεύεσαι επειδή ευχήθηκες να είναι κι αυτός καλά. Αυτός είναι ο νόμος που το θαύμα υπακούει• ότι η θεραπεία δε βλέπει καθόλου ιδιαιτερότητα. Δεν πηγάζει από οίκτο αλλά από αγάπη. Και η αγάπη θα αποδείκνυε ότι κάθε ταλαιπωρία δεν είναι παρά μια μάταιη φαντασίωση, μια παράλογη επιθυμία χωρίς επιπτώσεις. Η υγεία σου είναι αποτέλεσμα της επιθυμίας σου να δεις τον αδελφό σου χωρίς αίμα πάνω στα χέρια του, και χωρίς καμία ενοχή να βαραίνει την καρδιά του με την απόδειξη της αμαρτίας. Και αυτό που επιθυμείς σου δίδεται να το δεις.

27-5-2. Η υγεία είναι ο μάρτυρας της υγείας. Για όσο καιρό είναι χωρίς επικύρωση, παραμένει χωρίς να πείθει. Μόνο όταν έχει εκδηλωθεί αποδεικνύεται, και παρέχει έναν μάρτυρα που σε υποχρεώνει να την πιστέψεις. Κανείς δεν θεραπεύεται μέσω διπλών μηνυμάτων. Αν η μόνη σου επιθυμία είναι να θεραπευτείς, θα θεραπευτείς. Ο μοναδικός σου σκοπός το κάνει αυτό δυνατό. Αλλά εάν φοβάσαι την θεραπεία, τότε αυτή δεν μπορεί να έλθει μέσα από σένα. Το μόνο πράγμα που χρειάζεται για να γίνει μια θεραπεία είναι η απουσία του φόβου. Οι φοβισμένοι δεν θεραπεύονται ούτε μπορούν να θεραπεύουν. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει η σύγκρουση να φύγει για πάντα από το νου σου για να θεραπευτείς. Γιατί εάν έφευγε, τότε δεν θα υπήρχε ανάγκη για θεραπεία. Σημαίνει όμως, , ότι πρέπει να αγαπήσεις χωρίς επίθεση, έστω μόνο για μια στιγμή. Μια στιγμή είναι αρκετή. Τα θαύματα δεν είναι στην υπηρεσία του χρόνου.

28-4-10. Μην συμμετέχεις στα όνειρα του αδελφού σου παρά ενώσου μαζί του, και όπου ενώνεσαι με τον Υιό Του εκεί βρίσκεται και ο Πατέρας. Ποιος αναζητάει υποκατάστατα όταν αντιλαμβάνεται ότι δεν έχει χάσει τίποτα; Ποιος θα ήθελε να έχει τα «οφέλη» της ασθένειας όταν έχει λάβει την απλή ευτυχία της υγείας; Ό,τι ο Θεός έχει δώσει δεν μπορεί είναι απώλεια, και ό,τι δεν προέρχεται από Αυτόν δεν έχει αποτελέσματα. Τι είναι αυτό, λοιπόν, που θα αντιλαμβανόσουν μέσα στο χάσμα; Οι σπόροι της ασθένειας προέρχονται από την πεποίθηση ότι υπάρχει χαρά στον διαχωρισμό, και το να παραιτηθείς από αυτόν είναι μια θυσία. Αλλά τα θαύματα είναι το αποτέλεσμα όταν δεν επιμένεις να βλέπεις μέσα στο χάσμα κάτι που δεν υπάρχει. Η προθυμία σου να αφήσεις τις ψευδαισθήσεις να φύγουν είναι όλο κι όλο αυτό που χρειάζεται ο Θεραπευτής του Υιού του Θεού. Αυτός θα τοποθετήσει το θαύμα της θεραπείας εκεί όπου ήταν οι σπόροι της ασθένειας. Και δεν θα υπάρξει απώλεια, παρά μόνο κέρδος.



28-5-1. Τι είναι η αίσθηση της ασθένειας, εκτός από μια αίσθηση περιορισμού; Εκτός από μια απόσχιση από και ένα διαχωρισμό από ; Ένα χάσμα που γίνεται αντιληπτό ανάμεσα σε σένα και τον αδελφό σου, και που τώρα φαίνεται σαν υγεία; Και έτσι το καλό φαίνεται να είναι έξω• ενώ το κακό εντός. Και με αυτό τον τρόπο η ασθένεια διαχωρίζει τον εαυτό από το καλό, και κρατάει το κακό εντός. Ο Θεός είναι η Εναλλακτική στα όνειρα του φόβου. Όποιος συμμετέχει σε αυτά ποτέ δεν μπορεί να συμμετέχει σε Εκείνον. Αλλά αυτός που αποσύρει τον νου του από την συμμετοχή του σε αυτά, συμμετέχει σε Εκείνον. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Τίποτα δεν μπορεί να υπάρχει αν δεν το μοιράζεσαι. Και εσύ υπάρχεις επειδή ο Θεός μοιράστηκε με σένα το Θέλημα Του, ώστε η δημιουργία Του να μπορεί να δημιουργεί.

29-1-5. Το σώμα δεν θα μπορούσε να διαχωρίσει το νου σου από του αδελφού σου εάν εσύ δεν ήθελες να γίνει η αιτία του διαχωρισμού και της απόστασης ανάμεσα σας. Έτσι του χαρίζεις μια δύναμη που δεν βρίσκεται μέσα στο ίδιο. Και σε αυτό το σημείο βρίσκεται η δύναμή του επάνω σου. Γιατί τώρα πιστεύεις ότι καθορίζει πότε ο αδελφός σου και συ θα συναντηθείτε, και περιορίζει την ικανότητά σου να επικοινωνείς με το νου του αδελφού σου. Και τώρα σου λέει πού να πας και πώς να πας εκεί, τι είναι κατορθωτό για σένα για να το αναλάβεις, και τι δεν μπορείς να κάνεις. Υπαγορεύει τι μπορεί να αντέξει η υγεία του, και τι το κουράζει και το αρρωσταίνει. Και οι «έμφυτες» αδυναμίες του θέτουν τα όρια στο τι θα κάνεις, και κρατούν τον σκοπό σου περιορισμένο και αδύναμο.

30-8-2. Το θαύμα είναι το μέσον για να δείξει ότι όλα τα φαινόμενα μπορούν να αλλάξουν επειδή είναι φαινόμενα, και δεν μπορούν να έχουν την αμεταβλητότητα που συνεπάγεται η πραγματικότητα. Το θαύμα επιβεβαιώνει την σωτηρία από τα φαινόμενα δείχνοντας ότι αυτά μπορούν να αλλάξουν. Ο αδελφός σου έχει μια αμεταβλητότητα μέσα του που είναι πέρα από φαινόμενα και πλάνες. Είναι κρυμμένη πίσω από τις μεταβαλλόμενες όψεις του που τις εκλαμβάνεις ως πραγματικότητά του. Το ευτυχισμένο όνειρο γι’ αυτόν παίρνει την μορφή του φαινομένου της τέλειας υγείας του, της τέλειας ελευθερίας του από όλες τις μορφές έλλειψης, και της ασφάλειας από καταστροφές όλων των ειδών. Το θαύμα είναι η απόδειξη ότι δεν είναι δέσμιος της απώλειας ή των δεινών σε οποιαδήποτε μορφή, επειδή τόσο εύκολα μπορεί να αλλάξει. Αυτό αποδεικνύει ότι ποτέ δεν ήταν πραγματικό, και δεν θα μπορούσε να προέρχεται από την πραγματικότητά του. Γιατί αυτή είναι αμετάβλητη, και δεν έχει αποτελέσματα που οτιδήποτε στη γη ή στον Ουρανό θα μπορούσε ποτέ να τ’ αλλάξει. Αλλά τα φαινόμενα φαίνονται ότι είναι μη πραγματικά επειδή αλλάζουν.

ΣΥΛΛΟΓΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ: ΓΙΩΤΑ ΣΟΥΛΗ

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΤΣΙΝΤΕΑ

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ :ΚΕΛΛΗ ΠΑΛΑΝΤΖΙΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

IO CHE AMO SOLO TE