Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου 2010

τεταρτο chacras to κέντρο της καρδιας






Σανσκριτικό όνοµα: αναχάτα, "εκείνο που δεν προσβάλλεται".

Θέση: ανάµεσα στον τέταρτο και στον πέµπτο θωρακικό σπόνδυλο.

Λειτουργία: αγάπη

Στοιχείο: αέρας.

Εσωτερική κατάσταση: συμπόνια, αγάπη.

Αδένας: θύµος.

Μέρη σώµατος: πνεύμονες, πλάτη, θώρακας καρδιά, βραχίονες, χέρια , αίμα και κυκλοφοριακό σύστημα, δέρμα

Αίσθηση: αφή.

Χρώµα: Ακτινοβολεί πράσινη,ροζ και μερικές φορές χρυσαφένια δόνηση.

Σπερµατικός ήχος: Lam.

Ο ήχος του: είναι "ε" και εκπροσωπείται από τη μουσική νότα « Φα ».

Πέταλα: δώδεκα: kam, kham, gam, gham, ngam, cham, chham, jam, jham, nyam, tam, tham.

Ζώο σύµβολο: αντιλόπη, πουλιά, περιστέρι.

Θεότητες: Ίζα, Κακίνι.

Ζώδια: Λέων, Ζυγός.

Πλανήτες: Ήλιος, Αφροδίτη, Κρόνος

Οι λίθοι του είναι : Ροζ χαλαζίας, ρουβελλίτης, ροδοχρωσίτης, σμαράγδι, βερντελίτης (πράσινος τουρμαλίνης, μαλαχίτης, αμέθυστος, ρουμπίνι, γροσσουλάριος, ολιβίνης ή περίδοτο, χρυσοπράσιο, μοργκανίτης, αβεντουρίνης, ρυόλιθος ή λιπαρίτης, ροζ κοράλλι, ιαδεΐτης, αποφυλλίτης, αζουρίτης, ροδονίτης, επίδοτο, διοπτάσιο, ηλιοτρόπιο, αιματόλιθος, πρενίτης, ακτινόλιθος ή νεφρίτης, μολδαβίτης ή τηκτίτης.



Καθώς ανερχόμαστε από το ηλιακό πλέγµα, συναντάµε τώρα το τσάκρα της καρδιάς.

Το όνοµα αναχάτα σηµαίνει, αυτός που δεν προσβάλλεται, ο αχτύπητος. Αναφέρεται σε έναν ήχο που ακούγεται χωρίς κανείς να τον χτυπά, µε άλλα λόγια, σε µια αιώνια νότα που δεν παράγεται από τον άνθρωπο. Η νύξη αυτή του αιωνίου στοιχείου σηματοδοτεί την είσοδο σε ανώτερα επίπεδα συνειδητότητας που συμβαίνει στο συγκεκριμένο κέντρο.



Ο συμβολισμός της καρδιάς, ως της έδρας της αγάπης, είναι επίσης ολοφάνερος. Οι συνειρµοί που συνδέουν την καρδιά και την εμπειρία της αγάπης είναι βαθιά ριζωμένοι στον πολιτισμό µας. Είναι σχεδόν αδύνατο να σκεφτεί κανείς το ένα χωρίς το άλλο. Στέλνουµε του Αγίου Βαλεντίνου κάρτες διακοσμημένες µε καρδιές και καρδιοχτυπούμε όταν είµαστε ερωτευμένοι. Το τι σηµαίνει «µια µοναχική καρδιά», δεν χρειάζεται να το αναλύσουµε. Το Sacre-Coeur (Ιερή Καρδιά), που σήμερα είναι το όνοµα πολλών γυναικείων μοναστηριών και σχολείων, συμβολίζει την υπερβατική χριστιανική αγάπη. Όλοι µας είµαστε πολύ πιο εξοικειωμένοι µε την αγάπη στο πλαίσιο των διαπροσωπικών σχέσεων παρά µε τη συμπαντική αγάπη.

Με την πρώτη µατιά νοµίζει κανείς ότι το συγκεκριμένο τσάκ­ρα είναι το πιο εύκολο στην κατανόησή του. Όµως, συχνά αποδεικνύεται ότι πρόκειται για εκείνο ακριβώς το τσάκρα που στην πραγματικότητα είναι το λιγότερο ενεργό στη ζωή µας.

Όλοι µας δοκιµάσαµε την εμπειρία του «να ερωτεύεσαι και του να χάνεις την αγάπη σου», όλοι µας αγαπάµε και, ασφαλώς, οι άλλοι µας ανταποδίδουν την αγάπη µας. Ωστόσο, η προσωπική σχέση αγάπης δεν είναι παρά μονάχα το σηµείο εκκίνησης για την εμπειρία που σχετίζεται µε το συγκεκριμένο τσάκρα. Η ποιότητα, η ένταση και η µορφή της αγάπης που συνδέεται µε το τέταρτο τσάκρα είναι πολύ διαφορετικές από τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά της αγάπης σε προσωπικό επίπεδο. Ως επί το πλείστον, επιδιώκουµε να φέρουµε την αγάπη στην προ­σωπική µας ζωή, επειδή ενστικτωδώς αναγνωρίζουμε την καλοσύνη που ενυπάρχει στην εμπειρία του να αγαπάς. Αναγνωρίζουμε ενστικτωδώς τόσο την παρουσία, όσο και την απουσία της εμπειρίας αυτής. Ο κάθε άνθρωπος αισθάνεται την ανάγκη να τον αγαπούν και να ανταποδίδει ο ίδιος την αγάπη αυτήν. Χωρίς την αγάπη, υπάρχει μια πραγματική στερητική κατάσταση και η πορεία της φυσικής εξέλιξης διαστρεβλώνεται.


Η αγάπη είναι επεκτατική και ανοιχτή, ενώνει και κλείνει πληγές.

Χωρίς την αγάπη, υπάρχει χωριστικότητα, αποκλεισμός και ψυχρότητα. Χωρίς αγάπη, ο ένας άνθρωπος δεν εκτιμά τον άλλον όπως του αξίζει και όπως είναι σωστό, αλλά απλώς τον εκμεταλλεύεται, παίρνοντας εκείνα που έχει τη δυνατότητα να προσφέρει.

Μεταξύ πολλών άλλων χαρακτηριστικών της, αγάπη σημαίνει και να αναθρέφεις, να φροντίζεις, να υποστηρίζεις, να προστατεύεις. Η αρχή της είναι ενεργητική και η δράση της δυναμική. Ωστόσο, η αγάπη δεν είναι κάτι αφηρημένο και άπιαστο. Δίνει γένεση σε ένα ιδιαίτερο είδος ενέργειας που ρέει σε αφθονία από το κέντρο της καρδιάς. Αυτό το βιώνουμε άμεσα και οι ίδιοι όταν είμαστε πολύ ανοιχτοί και νιώθουμε αγάπη. Η αγάπη μπορεί να είναι μια διακεκριμένη σωματική αίσθηση που φαίνεται να βγαίνει από την καρδιά μας. Μερικές φορές, είναι σχεδόν σαν πόνος. Ίσως έχουμε την τάση να κρατήσουμε υπό τον έλεγχο του νου το συγκεκριμένο τσάκρα, επειδή δεν αισθανόμαστε καθόλου άνετα σ' αυτό το επίπεδο έντασης. Η ενέργεια μπορεί να ελχθεί προς τα μέσα από το 7ο τσά­κρα (σαχασράρα) και ύστερα να σταλεί προς τα έξω, στους άλλους, μέσω της καρδιάς. Μέσω της εμπειρίας αυτής είναι δυνατόν να γίνει κανείς δίαυλος μιας ενέργειας που έχει μια ξεχωριστή ποιότητα.

Λίγα είναι τα άτομα που ζουν ολόκληρη τη ζωή τους έτσι, εκπέμποντας ακτινοβολία από την καρδιά τους. Αυτός ο βαθμός αγάπης αποτελεί κάτι σπάνιο. Είναι συμπόνια, η οποία είναι συμπαντική και χωρίς όρους αγάπη. Είναι μια διαρκής ροή ενέργειας ζωής μέσα από το τσάκρα της καρδιάς προς τους άλλους.

Αυτή η ενέργεια έχει από μόνη της τη δύναμη να θεραπεύει και να επιφέρει μεταβολές. Η μητέρα Τερέζα υπήρξε αναμφίβολα ζωντανή ενσάρκωση αυτής της δύναμης.

Ήταν ένας αγωγός της αγάπης του Χριστού, που έρρεε μέσα από αυτήν.

Έγραψε σχετικά το εξής: «Άφησέ Τον να σε αδειάσει και να σε μεταμορφώσει και ύστερα να γεμίσει το δισκοπότηρο της καρδιάς σου μέχρι τα χείλη, ώστε να μπορέσεις με τη σειρά σου να προσφέρεις από την αφθονία σου».!

Οι κύριες διαδικασίες ανοίγματος της καρδιάς σκιαγραφούνται σ' αυτή την απλή πρόταση. Πρώτα, η καρδιά αδειάζει από εγωιστικές επιθυμίες, προετοιμάζοντας έτσι το δρόμο για τη μεταμόρφωση σε ένα κέντρο ανιδιοτελούς­ αγάπης. Στο τέλος, η ανοιχτή καρδιά είναι σαν ένα δισκοπότηρο που ξεχειλίζει από το νερό της ζωής, από ένα διαρκές ρεύμα θείας αγάπης.

Το πρότυπο του ανιδιοτελούς όντος που αγαπάει τα πάντα και δίνει σε όλα τα πλάσματα, δεν περιορίζεται στο Χριστιανισμό.

O κόσµοs έχει ζήσει σε δύο κοµµάτια.
Ο άντρας έχει φτιάξει το δικό του κόσµο, ενώ η γυναίκα έχει ζήσει στη σκιά' κι εκεί, στη σκιά, έχει δημιουργήσει το δικό τns κόσµο.
Αυτό είναι θλιβερό, επειδή ο άντρας ή η γυναίκα, για να ολοκληρωθούν, για,να είναι ολόκληροι, πρέπει να έχουν όλεs τις ποιότητες μαζί.
Και οι άντρεs και οι γυναίκεs πρέπει να είναι τόσο απαλοί, όσο ένα ροδοπέταλο και τόσο σκληροί, όσο ένα σπαθί - µαζί και τα δύο.
Έτσι, αν η περίσταση απαιτεί να είσαι σπαθί είσαι έτοιμος. Αν η περίσταση απαιτεί να είσαι ροδοπέταλο, είσαι έτοιμος. Αυτή η ευελιξία, ανάµεσα στο τριαντάφυλλο και στο σπαθί , θα κάνει τη Ζωή σου πλουσιότερη. (Osho)



Ο Βουδισμός δίνει μεγάλη σημασία στην ανάπτυξη της συμπαντικής συμπόνιας. Στο σημείο αυτό βρίσκουμε την έννοια του Bodhissatνa (Μποντισάτ­βα), ενός φωτισμένου όντος που παραιτείται από τη νιρβάνα και, αντί γι' αυτό, παραμένει στον κόσμο από συμπόνια, για να φέρει την απελευθέρωση στους άλλους.

Το ιδανικό αυτό έχει πολλά κοινά στοιχεία με το ιδανικό του να γίνει κανείς μια χριστιανική ύπαρξη.



Αντιπροσωπεύει την ανώτατη κατάσταση που αποτελεί στόχο της ατομικής επιδίωξης. Ο δρόμος που οδηγεί στην κατάσταση του Μποντισάτ­βα είναι σαφώς καθορισμένος. Αρχίζει με μια τελετή χειροτονίας και με έναν κώδικα συμπεριφοράς:



«Εγώ, ..(ο, η όνομα), που έκανα τις σκέψεις της φώτισης να έρθουν σε ύπαρξη, αποδέχομαι τον άπειρο κόσμο των ζωντανών όντων ως μητέρα μου, πατέρα μου, αδελφή μου, αδελφό μου, γιο μου, κόρη μου και ως οποιονδήποτε άλλο βαθμό συγγένειας εξ αίματος, και αφού τους αποδεχθώ στο μέτρο που μου το επιτρέπει η ισχύς μου, οι δυνάμεις και οι γνώσεις μου, θα γίνω η αιτία να μεγαλώσουν μέσα τους οι σπόροι της καλοσύνης.»



Όταν διατηρεί κανείς σταθερά στο νου το πρότυπο του ρόλου του Μποντισάτβα και ενεργεί σαν ένας Μποντισάτβα σύμφωνα με μια σειρά όρκων και δεσμεύσεων, βαθμιαία συμβαίνει μια μεταμόρφωση. Πιστεύεται ότι η Αγιότητά του ο Δαλάι Λάμα είναι μια ενσάρκωση του Χέρεντσιγκ, ενός από τους γεμάτους συμπόνια Μποντισάτβα.



Ανέκαθεν υπήρχαν τέτοιοι εξαιρετικοί άνθρωποι, οι οποίοι κατάφεραν να υπερβούν τους περιορισμούς που δεσμεύουν και τυφλώνουν άλλους. Εκείνος που έδωσε στον κόσμο μια φευγαλέα εικόνα του οράματός του για τη θεία αγάπη μέσα από την ποίηση ήταν ο Ρουμί, ο μεγαλύτερος μυστικιστής ποιητής της σουφικής παράδοσης. Όπως όλοι οι μυστικιστές, έβλεπε το σύμπαν σαν έναν τόπο όπου υπάρχει απεριόριστη και υπεράφθονη αγάπη. Γι' αυτόν, το κάθε τι εκφράζει αυτήν και μόνο την αρχή.



Ο Ραμακρίσνα, που έζησε την εμπειρία της πλήρους αφύπνισης της Κουνταλίνι, δυσκολευόταν να μεταδώσει τις εμπειρίες των ανώτερων κέντρων ακόμη και στους πιο κοντινούς του μαθητές. Ακόμη κι όταν απλά μιλούσε για τη μυστικιστική αυτήν κατάσταση, αυτό αρκούσε για να τον επαναφέρει σε μια κατάσταση έκστασης, στην οποία κυριολεκτικά έμενε άλαλος. Όπως και να 'χει, μια μέρα περιέγραψε τη λειτουργία του τσά­κρα της καρδιάς με τον ακόλουθο τρόπο:



«Στα ιερά κείμενα γίνεται αναφορά στα επτά κέντρα της συνειδητότητας. Όταν ο νους είναι προσκολλημένος στα' εγκόσμια, η συνειδητότητα παραμένει στα κατώτερα τρία κέντρα. Δεν υπάρχουν ούτε υ­ψηλά ιδανικά ούτε αγνές σκέψεις. Ο άνθρωπος παραμένει μέσα στην απληστία και την ηδονή. Το τέταρτο κέντρο της συ­νειδητότητας είναι η περιοχή της καρδιάς. Η πνευματική αφύπνιση έρχεται όταν ο νους ανέρχεται έως αυτό το κέντρο. Στο στάδιο αυτό, ο άνθρωπος έχει ένα πνευματικό όραμα του θείου φωτός και μένει κατάπληκτος από την ομορφιά και τη δόξα του. Ο νους του παύει να τρέχει πίσω από τις διασκεδάσεις του κόσμου.»



Ο Ραμακρίσνα βίωσε την αφύπνιση των ανώτερων κέντρων ως καταστάσεις έκστασης γεμάτες ευδαιμονία. Όπως συνέβη και σε άλλους μυστικιστές, έτσι κι εκείνος αισθάνθηκε ότι αντίκρισε ο ίδιος το συμπαντικό πεδίο της αγάπης και την ενότητα που ενυπάρχει σε ολόκληρη τη Δημιουργία. Είναι δύσκολο να εξηγήσει ή και να εκφράσει κανείς τις μυστικιστικές εμπειρίες. Είναι κάπως σαν να πρέπει κανείς να περιγράψει ένα σύντομο ταξίδι σε μια ξένη χώρα την οποία λίγοι άνθρωποι έχουν επισκεφθεί πριν από εκείνον. Η συνηθισμένη γλώσσα δεν μπορεί να εξηγήσει αυτή την εμπειρία, οι λέξεις δεν μπορούν να μεταδώσουν το ουσιαστικό της νόημα, που ξεπερνά κατά πολύ τους περιορισμούς του λόγου. Η γλώσσα των ποιητών, που είναι πλούσια σε συμβολισμούς, είναι συχνά το καταλληλότερο μέσο για να εκφράσει κανείς το άρρητο. Συχνά, αποδεικνύεται ότι αποτελεί τη φυσική γλώσσα του μυστικισμού.

Όταν αφυπνίζεται το συγκεκριμένο κέντρο, λένε ότι φέρνει ποιητικό ταλέντο και ευγλωττία. Στη Σατ- Κακρα-Νιρουπάνα αναφέρεται:

«ο εμπνευσμένος λόγος ξεχύνεται σαν ποταμός καθαρού νερού.»



Ο Γκόπι Κρίσνα, που έζησε την εμπειρία αφύπνισης της Κουνταλίνι σε διάστημα πολλών ετών, αναφέρει μια χρονική περίοδο όπου απέκτησε ξαφνικά και απροσδόκητα την ικανότητα να γράφει ποιήματα. Αυτό συνέβη αμέσως μετά από μια μυστικιστική εμπειρία, που μας την περιγράφει ως εξής:



«Είχα μεταμορφωθεί με τρόπο που δεν μπορώ να περιγράψω σε μια τιτάνια, γιγαντιαία προσωπικότητα. Είχα την ενδόμυχη συναίσθηση ότι βρισκόμουν σε άμεση και απευθείας επαφή με ένα συνειδητότατο σύμπαν, στο οποίο αισθανόμουν ότι ανήκω, ένα θαυμάσιο συναίσθημα που δεν μπορεί να εκφραστεί με λόγια ... Ήταν ένα βίωμα εκπληκτικό και συγκλονιστικό, που δεν μπορώ να βρω τίποτα για να το παρομοιάσω, μια εμπειρία πέρα από όλα όσα ανήκουν σ' αυτόν εδώ τον κόσμο.»



Πριν καλά-καλά ο Γκόπι Κρίσνα βγει εντελώς από αυτή την κατάσταση, στίχοι άρχισαν να διαμορφώνονται στο νου του.



«Οι στίχοι έρχονταν ο ένας μετά τον άλλον, σαν να τους έριχνε στο πεδίο των τριών διαστάσεων της συνειδητότητάς μου μια ξένη πηγή γνώσης που βρισκόταν μέσα μου.»



Έγραψε στη γλώσσα του Κασμίρ, στα αγγλικά, στα urdu, στα punjabi, στα περσικά, στα γερμανικά, στα γαλλικά, στα ιταλικά, στα σανσκριτικά και στα αραβικά. Πολλές από αυτές τις γλώσσες δεν τις είχε διδαχθεί ποτέ.



Το κέντρο της καρδιάς όμως δεν είναι εύκολο να αφυπνιστεί πλήρως. Η αγάπη μας περιορίζεται πολύ εύκολα στην οικογένειά μας, στους φίλους μας, σ' εκείνους που μας ανταποδίδουν την αγάπη μας. Πολλοί άνθρωποι μεγαλώνουν σε σπίτια όπου λείπει η αγάπη, μέσα σε οικογένειες που δεν τους αγαπούν, κι έτσι δεν έχουν την εμπειρία να τους δείχνουν φροντίδα και να τους εκτιμούν. Η προσωποποιημένη αγάπη, ακόμη και στην πιο δοτική και ανοιχτή συναισθηματικά μορφή της, δεν είναι παρά μια αντανάκλαση της συμπαντικής αγάπης χωρίς όρια.

Προκειμένου να επιτύχουμε την αφύπνιση αυτού του κέντρου, πρέπει να διαλύσουμε τις περιορισμένες θεωρήσεις μας για την πραγματικότητα, που εμποδίζουν τη ροή της αγάπης μας.

«όταν χαλαρώσουν όλοι οι κόμποι της καρδιάς, τότε, ακόμη και εδώ, γεννημένοι ως άνθρωποι, οι θνητοί γίνονται αθάνατοι. Αυτή είναι η ουσία της διδασκαλίας των ιερών κειμένων.»

Το τσάκρα της καρδιάς είναι το μόνο που διαθέτει ένα επικουρικό τσάκρα, το οποίο αναπαρίσταται μέσα σε ένα λωτό με οκτώ πέταλα κάτω από το τσάκρα αναχάτα. Το βοηθητικό αυτό τσάκρα ονομάζεται δέντρο Καλπαβρίκσα ή Κάλπα και είναι γνωστό ως το ουράνιο δέντρο που εκπληρώνει τις επιθυμίες. Η τοποθεσία όπου βρίσκεται περιγράφεται σαν ένα νησί από πολύτιμους λίθους όπου φυτρώνει ένα θαυμαστό δέντρο. Υπάρχει εκεί ένας βωμός στολισμένος με πολύτιμους λίθους, που από πάνω έχει ένα στέγαστρο και είναι καλυμμένος με σημαίες. Αυτό είναι το σημείο όπου μπορεί να έρθει ο μαθητής και να προσφέρει νοητική λατρεία. Λέγεται ότι το συγκεκριμένο τσάκρα μπορεί να λειτουργήσει μόνον αφού αφυπνιστεί πρώτα το τσάκρα αναχάτα. Πιστεύεται πως το τσάκρα αυτό ικανοποιεί προσωπικές επιθυμίες. Κατά παράδοξο τρόπο, αν το κέντρο αυτό έχει πραγματικά αφυπνισθεί, οι επιθυμίες της καρδιάς αφορούν την ευτυχία και το καλό των άλλων.


Το τσάκρα αναχάτα ελέγχει την αίσθηση της αφής. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς οι μεσημβρινοί της καρδιάς διασχίζουν τους βραχίονες και φθάνουν στα χέρια. Με τα χέρια μας είναι που προσφέρουμε την αγάπη με τη μορφή της ανακούφισης, ενός τρυφερού χαδιού ή με το θεραπευτικό άγγιγμα. Η ακτινοβολία της πράνα γίνεται πιο εύκολα από τα χέρια και με τον κατάλληλο οραματισμό μπορεί να κατευθυνθεί από το ίδιο το κέντρο της καρδιάς. Το άτομο αναπτύσσει μια ολοένα οξυνόμενη λεπτή αίσθηση αφής, πράγμα που του επιτρέπει να αισθάνεται άμεσα το ενεργειακό πεδίο των άλλων. Το στοιχείο που συσχετίζεται με το συγκεκριμένο τσάκρα είναι ο αέρας. Από όλα τα στοιχεία, αυτό είναι το πιο άπιαστο. Ασυνείδητα, προσλαμβάνουμε οξυγόνο από τον αέρα πολλές χιλιάδες φορές την ημέρα. Σε αντίθεση με αυτό, οι πνευματικές διδασκαλίες δίνουν μεγάλη έμφαση στη συνειδητή αναπνοή ως μέρος της νοητικής άσκησης και της διεύρυνσης της συνείδησης.



Οι περισσότεροι άνθρωποι αναπνέουν χρησιμοποιώντας μόνο το επάνω μέρος των πνευμόνων τους. Η βαθιά αναπνοή, κατά την οποία χρησιμοποιείται όσο το δυνατόν περισσότερη από τη χωρητικότητα των πνευμόνων, δρα ενάντια στην τάση μας να ζούμε και να αναπνέουμε με ρηχό τρόπο. Η βαθειά αναπνοή έχει ως αποτέλεσμα να μας κρατάει σε επαφή με τα συναισθήματά μας. Η αναγέννηση αρχίζει όταν συνδυάζεται συνειδητά με την αναπνοή ως μέσο να προσεγγίσουμε τις θαμμένες αναμνήσεις και συναισθήματα. Υπάρχει άμεση σύνδεση μεταξύ του ελέγχου της αναπνοής και του ελέγχου της πράνα.



Τα προηγούμενα κέντρα έχουν πολύ στενή σχέση με το ατομικό και το ομαδικό κάρμα. Το άνοιγμα των τριών κατώτερων τσάκρας αναπόφευκτα αποδεσμεύει καρμικές δυνάμεις. Όμως το τσάκρα αναχάτα δεν υπόκειται σε καρμικές επιρροές. Το άτομο βρίσκεται υπεράνω και πέρα από το κάρμα. Ο δρόμος που οδηγεί στην ανώτερη συνειδητότητα αρχίζει στο επίπεδο αυτό, όπου το κάρμα δεν είναι πια δεσμευτικό και βιώνεται η συμπαντική ζωή.

Η ενεργοποίηση του τσάκρα αυτού φέρνει στο άτομο πολλές διαφορετικές ιδιότητες. Όταν το κέντρο ανοίγει, φέρνει μια διαρκώς αυξανόμενη λεπτή αίσθηση αφής. Το άτομο αποκτά εξαιρετική ευαισθησία του ενεργειακού πεδίου των άλλων και τη δυνατότητα να ανιχνεύει, χάριν της εκλέπτυνσης της αφής και μόνον, περιοχές όπου υπάρχουν διαταραχές και ασθένειες. Η θεραπευτική ικανότητα αποτελεί φυσική διάσταση της αυξημένης ικανότητας να αγαπά κανείς. Η πράνα κατευθύνεται με ευκολία μέσω των χεριών σε μια θεραπευτική επαφή. Όταν αφυπνίζεται το αναχάτα, μπορεί επίσης να αναπτυχθούν ψυχοκινητικές ικανότητες. Κεντρική ιδιότητα του τσάκρα αυτού, πάντως, παραμένει η δύναμη να αγαπά κανείς απρόσωπα και χωρίς να κάνει διακρίσεις. Από αυτήν τη διεύρυνση της αγάπης είναι που απορρέουν με φυσικό τρόπο όλες οι άλλες ιδιότητες.



Ας δούμε όμως συνοπτικά τις λειτουργίες του:



Το κέντρο της καρδιάς αποτελεί τον κόμβο ολόκληρου του ενεργειακού μας συστήματος. Βρίσκεται στο κέντρο του στέρνου, σε ίση ακριβώς απόσταση, ανάμεσα στις δύο θηλές.

Αποτελεί την σύνδεση των τριών φυσικών και συναισθηματικών κέντρων με τα τρία ανώτερα νοητικά και πνευματικά. Στην καρδιά ανήκει όπως ήδη έχουμε πει,η ικανότητα μας να συναισθανόμαστε, να συμπονούμε και να κατανοούμε τον εαυτό μας και τους άλλους ανθρώπους.

Μέσα από την καρδιά συνδεόμαστε με τις κοσμικές ενέργειες, με τη φύση, με τη μουσική, με την τέχνη και όλα τα μηνύματα μεταφράζονται σε συναισθήματα.

Στη καρδιά συναντάμε την αγάπη στην τέλεια και θεϊκά εκπορευμένη μορφή της, που δονείται μέσα από την ίδια την τέλεια ποιότητα της , χωρίς να χρειάζεται να αποκτηθεί ή να χαθεί, χωρίς να ζητάει και να απαιτεί.

Η καρδιά εκπαιδεύεται να συγχωρεί, να αγκαλιάζει και να αποδέχεται την προσωπικότητα με σκοπό την αναβάθμιση της τελευταίας και εντέλει την ενότητα.

Μέσα από το κέντρο της καρδιάς επανασυνδεόμαστε με τον Πνευματικό Εαυτό μας.

Στην καρδιά εδρεύει το αρχείο της ψυχής μας και όλος ο πλούτος των ταλέντων μας.Αυτός είναι ο λόγος που αρκετές θρησκείες πνευματικές πρακτικές και διαλογισμοί για την ανώτερη αγάπη σχετίζονται με αυτό το κέντρο. Επίσης, πιστεύεται ότι αυτό το τσάκρα αφυπνίζει την εσωτερική μας ομορφιά, κάνει το σώμα μας ελκυστικότερο και ενεργοποιεί την ικανότητά μας για υπεραισθητική αντίληψη.( τηλεπάθεια, διόραση ).

Το τέταρτο τσάκρα ρυθμίζει και στηρίζει τους βιορυθμούς μας. Σχετίζεται με την καρδιά, τους πνεύμονες και το αναπνευστικό μας σύστημα.

Όταν είναι σε ισορροπία σχετίζεται με ιδιότητες όπως η συμπόνια, η αγάπη, η καλοσύνη και η αποτελεσματικότητα. Τα συναισθήματα είναι απαλλαγμένα από εσωτερικές διαταραχές, συγκρούσεις αμφιβολίες και αβεβαιότητες. Το άτομο αγαπά για χάρη της αγάπης παρακινούμενο από την χαρά της προσφοράς και δεν περιμένει να κερδίσει κάτι σε αντάλλαγμα.

Δυσλειτουργία του τετάρτου κέντρου μπορεί να κάνει ένα άτομο να θέλει να βοηθά τους άλλους χωρίς αντάλλαγμα αλλά κάπου μέσα του να περιμένει την αναγνώριση και την επιβράβευση ως ανταλλαγή.

Αν είναι κλειστό τότε το άτομο είναι ψυχρό και αδιάφορο και για να νιώσει κάτι χρειάζεται έντονη σεξουαλική διέγερση. Είναι εκτός ισορροπίας και υποφέρει από κατάθλιψη. Ο φόβος της μοναξιάς, της δέσμευσης και ο φόβος του να «ακολουθείς την καρδιά σου» υπάρχουν σε αυτό το τσάκρα .

Αιτίες που το τσάκρα αυτό μπλοκαρει: έλλειψη αυτοπειθαρχίας, ανευθυνότητα, προβλήματα με έναν απο τους γονείς ή το σύντροφο, υπερβολική άθληση η πειθαρχία.

Όταν υπολειτουργεί: η αίσθηση ότι θα σταματήσει η κάρδια ή χάνει ένα κτύπο .H ανεπαρκής ροή ενέργειας κάνει τον άνθρωπο άπληστο και τσιγκούνη, επιπόλαιο, αδιάφορο για τους άλλους, άσπλαχνο και συμφεροντολόγο. Μπορεί να φέρει ζήλια, πικρία, θυμό μίσος και αδυναμία να συγχωρέσει κανείς τον εαυτό του καθώς και τους άλλους. Ανεπαρκής λειτουργία κάνει επίσης το άτομο να μην προσφέρει την αγάπη του ενώ το θέλει από τον φόβο ότι θα το απορρίψουν.

Όταν υπερλειτουργεί: ταχυπαλμία σε κατάσταση άγχους.

Παρατηρείται εξάρτηση από πρόσωπα ή πράγματα, το άτομο γίνεται περισσότερο ευσυγκίνητο, καταπιεστικό και συνήθως εξαντλείται καταβάλλοντας μεγαλύτερη προσπάθεια από αυτήν που χρειάζεται.

Προβλήματα υγείας : Xρόνια ιγμορίτιδα, ημικρανίες, προβλήματα όρασης, καρδιοπάθειες , υπέρταση και ασθένειες του αναπνευστικού, άσθμα, αλλεργίες, μειωμένη αντίσταση του οργανισμού, κακή σωματική ανάπτυξη και σε ακραίες περιπτώσεις, νανισμό η γιγαντισμό(ασφαλώς σε περιπτώσεις εκ γενετής παθήσεων).



ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΕΞΕΤΑΣΗ



Ξεκινάμε το υπέροχο καθήκον να γνωρίσουμε τον εαυτό μας με την ανακάλυψη της συναισθηματικής μας φύσης, όχι σε σχέση με κάποιον άλλον ή οτιδήποτε άλλο, αλλά σε σχέση με εμάς και μόνο. Με ή χωρίς κανέναν άλλον να παίζει πρωταρχικό ρόλο στη ζωή σου χρειάζεται εσύ να ξέρεις:



ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ



1.Τι σου αρέσει? 2.Τι έχεις?
3.Τι σε κάνει ευτυχισμένο?
4.Γιατί κάνεις όσα κάνεις? 5.Ποια είναι τα δυνατά σου σημεία?
6.Μπορείς να στηριχτείς στον εαυτό σου?
7.Ποιες είναι οι αδυναμίες σου?
8.Τι χρειάζεσαι για να νιώσεις αρμονία και πληρότητα?
9.Τι σε κάνει να χρειάζεσαι την προσοχή και την έγκριση των άλλων?
10.Είσαι αρκετά δυνατός/η ώστε να συνδέεσαι στενά με κάποιον άλλον και παρ΄ όλα αυτά να σέβεσαι τις συναισθηματικές σου ανάγκες?
Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΧΗΣ



Ο Νόμος της Προσφοράς και της Αποδοχής αντιστοιχεί στο τσάκρα της καρδιάς.

Κάθε πράξη προσφοράς είναι ταυτόχρονα και πράξη αποδοχής. Κάθε φορά που καλωσορίζετε ένα δώρο στην ζωή σας δίνετε σε κάποιον την ευκαιρία να το προσφέρει. Όμως πολύ σημαντική είναι και η πρόθεση που κρύβεται πίσω από την προσφορά.

Η πρόθεση πρέπει πάντα να είναι τέτοια ώστε να δίνει χαρά όχι μόνο σε αυτόν που δίνει αλλά και σε αυτόν που παίρνει. Αν η προσφορά γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να παίρνετε χαρά μέσα από την πράξη της προσφοράς και μόνο, τότε ταυτόχρονα τα δώρα που δέχεστε από την ενέργεια της προσφοράς πολλαπλασιάζονται.

Η εφαρμογή του νόμου της προσφοράς και της αποδοχής είναι απλή:

Αν θέλετε να αποκτήσετε χαρά, πρέπει να προσφέρετε χαρά στους άλλους.

Αν θέλετε αγάπη πρέπει να μάθετε να αγαπάτε.

Αν ζητάτε προσοχή και εκτίμηση, πρέπει να μάθετε να σέβεστε και να ακούτε τους άλλους.

Αν ζητάτε υλική αφθονία βοηθήστε τους άλλους να την αποκτήσουν… Στην πραγματικότητα για να αποκτήσετε αυτό που θέλετε βοηθήστε τους άλλους να το αποκτήσουν. Η προσφορά γεννά την αποδοχή και η αποδοχή την προσφορά Πρέπει να γνωρίζετε πως κατέχετε από την φύση σας το χάρισμα της αφθονίας ( ανεξάρτητα με το πόσα λίγα ή πολλά χρήματα έχετε σήμερα ). Η συνείδηση γνωρίζει τέλεια πώς να εκπληρώνει κάθε ανάγκη όπως την χαρά, την αγάπη, το γέλιο, την γαλήνη, την αρμονία και την γνώση. Αναζητήστε πρώτα αυτά για σας και για τους άλλους και όλα τα αλλά θα έρθουν από μόνα τους γρήγορα.



ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΧΗΣ



1. Όπου κι αν πηγαίνω, όποιον κι αν συναντώ θα προσφέρω ένα δώρο. Το δώρο μπορεί να είναι γλυκά λόγια βγαλμένα από την καρδιά μου, ένα λουλούδι ή μια προσευχή.Σήμερα θα χαρίσω κάτι κι έτσι θα ξεκινήσω τη διαδικασία της χαράς και της αφθονίας στην ζωή μου και στην ζωή των ανθρώπων που είναι γύρω μου.

2. Θα δεχτώ με ευγνωμοσύνη τα δώρα που έχει η ζωή να μου προσφέρει. Θα δεχτώ τα δώρα της φύσης και θα είμαι ανοιχτός/η στις προσφορές των άλλων, οποία μορφή κι αν έχουν αυτές ( δώρο, χρήματα, χάδια, όμορφα λόγια, ευχές ).

3. Θα διατηρήσω την διαδικασία πλούτου στη ζωή μου παίρνοντας και δίνοντας τα πιο πολύτιμα δώρα: τα αγαθά της τρυφερότητας, της φροντίδας, της εκτίμησης και της αγάπης. Κάθε φορά που θα συναντώ κάποιον θα του εύχομαι σιωπηλά κάθε ευτυχία, χαρά και ευημερία στη ζωή.




ANΩΤΕΡΟΣ ΕΑΥΤΟΣ

Αν φοβάστε έναν άνθρωπο και τον απορρίπτετε, δεν θα καταφέρετε ποτέ να γνωρίσετε όλο του το είναι. Αν όμως του δώσετε την προσοχή σας και τον αφήσετε να αισθανθεί την απεριόριστη αγάπη που υπάρχει μέσα σας, θα σας ανοιχτεί σιγά-σιγά. Θα αναγνωρίσετε ότι πίσω από την αρνητική συμπεριφορά την οποία καταδικάζετε, δεν υπάρχει τίποτε άλλο από μια απογοητευμένη λαχταρά για εκπλήρωση. Η κατανόηση αυτή θα σας βοηθήσει να πλησιάσετε την δική σας εκπλήρωση. Αυτή η στάση της αμερόληπτης αποδοχής αντιστοιχεί στην στάση του Ανώτερου Εαυτού, του εσωτερικού οδηγού που υπάρχει μέσα μας.

Ο Ανώτερος Εαυτός είναι εκείνο το μέρος της ψυχής μας που μας συνδέει με το Θεϊκό Ον. Δεν περιορίζεται από το χώρο και το χρόνο. Έχει πάντα πρόσβαση σε όλο το απόθεμα γνώσης που αφορά όλες τις μορφές ζωής στο σύμπαν, συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας. Αν εμπιστευτούμε την καθοδήγηση του θα μας οδηγήσει στην εσωτερική ενότητα από τον πιο ίσιο και άμεσο δρόμο. Τα μπλοκαρίσματα του ενεργειακού μας πεδίου θα λυθούν με τον πιο ήπιο και μαλακό τρόπο.



Δραστηριότητες που βοηθούν στην εξισορρόπιση της ενέργειας στο τσάκρα της καρδιάς .



Άθικτη φύση, άνθη, ροζ ουρανός


Οι ασκήσεις αναπνοής θα βοηθήσουν όλους όσους έχουν πρόβλημα με το τσάκρα αυτό.

Γίνετε μέλος μιας ομάδας γιόγκα, Τάι-Τζι ή Τσι γκογκ που διδάσκουν αναπνοές.



Ξεκινήστε ένα ημερολόγιο, γράφοντας όλα τα συναισθήματα και τις σκέψεις σας με ειλικρίνεια.

Κοιτάξτε τις σχέσεις σας και προσπαθήστε να απελευθερωθείτε από καταπιεσμένη θλίψη και το αίσθημα της απώλειας (ζητώντας βοήθεια από έναν επαγγελματία θεραπευτή).

Αρχίστε να δέχεστε τον εαυτό σας όπως ακριβώς είναι.

Διαβάστε ποίηση ή χιουμοριστικά βιβλία ( Αρκάς ).

Αγγίξτε τους ανθρώπους που αγαπάτε.

Γράψτε ένα γράμμα σε κάποιον που έκανε μια θετική διαφορά στη ζωή σας και πες του πόσο τον εκτιμάτε, ευχαριστώντας τον. Κάντε μια συζήτηση γεμάτη αγάπη με έναν παιδικό σας φίλο.

Κάντε διάφορες ασκήσεις συγχώρεσης.

Γίνετε μέρος μιας ομάδας όπου γίνεται ανταλλαγή θεραπευτικής ενέργειας ρέικι

Προσθέστε στην ενδυμασία σας πράσινες και ροζ αποχρώσεις.

Ρίξτε ένα ριχτάρι ροζ ή πράσινο πάνω στον καναπέ σας ή προσθέστε πράσινα και ροζ μαξιλάρια στην επίπλωσή σας ή κρεμάστε μια κουρτίνα με αυτά τα χρώματα.

Μπορείτε ακόμα να παίξετε με το χρώμα και το φως. Κι ένας πολύ απλός τρόπος για να αλλάξετε το φωτισμό σας είναι να χρησιμοποιήσετε ζελατίνες. Αυτός ό τροπος είναι γρήγορος και οικονομικός.

Tο τέταρτο τσάκρα βοηθιέται από έναν περίπατο στην καταπράσινη φύση, την επαφή με ροζ λουλούδια, την ενατένιση ρόδινων σύννεφων στον ουρανό, την εγκατάλειψη στην ομορφιά ενός τοπίου.

Τα αιθέρια έλαια για το τσάκρα αυτό είναι. Περγαμόντο, ινούλα, γιασεμί, τριαντάφυλλοΤο μελισσόχορτο έχει «πράσινο» άρωμα. Θα βοηθήσουν στο άνοιγμα του κέντρου της καρδιάς, θα τονώσουν το ηθικό, θα ξεμπλοκάρουν την ενέργεια ανάμεσα στο ηλιακό πλέγμα και το κέντρο της καρδιάς, θα βοηθήσουν σε στιγμές οδύνης και αποχωρισμού.

Οι τροφές της καρδιάς:Φυλλώδη λαχανικά, τα μπιζέλια, τα αβοκάντο, τα πράσινα μήλα, τα πράσινα σταφύλια, μπρόκολο, πράσινα αχλάδια, λάιμ, ακτινίδια



Βάλτε το διαλογισμό και την άσκηση στη ζωή σας και φυσικά δίνετε καθημερινά περισσότερο ρέικι …!

1 σχόλιο:

Ολγα είπε...

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ !!!!